måndag 13 april 2009

Prisutdelningar, påskägg och pluggproblem

En påskledighet går så fort!

Långfredagen blev en lång dag då jag som styrelseledamot i sonens pingisklubb funktionerade under tävlingarna som var från tidig morgon till sen kväll både fredag och lördag.

Fast det har varit rikigt kul.

Jag har registrerat matchpoäng, sidat spelare och lottat pooler - jag har faktiskt egentligen inte haft en aning om vad jag hållt på med. Kan inte ens räkna poäng i en vanlig pingismatch. Vet inte riktigt hur en pool funkar eller vad sidning är.

Men ändå.

Har suttit där bakom skrivbordet tillika framför datorn på kansliet och sett pingisviktig ut och spänt ögonen i spelare som sprungit in och ut med matchprotokoll och som ibland haft oförskämdheten att komma med pingisfrågor. Till mig?!

Jag har också delat ut priser - allt från stora pokaler till mindre pokaler till tröjor och raketer...eller raketar...och andra pingisgrejor.

Trött som en vissen persiljekvist släpade jag mig hem sent på påskafton för att mötas av ett JÄTTEPÅSKÄGG. Världens bästa före detta granne hade varit här och önskat oss Glad Påsk med massor av gott godis och genast kände jag mig piggare och ganska snart därefter mättare :)

Söndag och måndag har inneburit sol, städning och släktmiddag. Samt en jädra massa funderande. Behöver ändra min kursanmälan till hösten.

Anmälde mig för ett par månader sedan till distanskursen Kvalitets- och verksamhetsutveckling som ges från högskolan på Gotland i höst, där jag alltså pluggat mina två senaste kurser. En uppenbarelse förra veckan resulterade i att jag inser att det bästa för mig är att bygga på den utbildning jag redan har. Har tidigare haft funderingar på att läsa vidare på ett magisterprogram - kanske funkar det på halvtid nu?

Jag letar vidare.

PåskDirreN

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter intressant med en uppenbarelse. En positiv sådan låter det som? Du får berätta mer när vi ses! :-)

AnnaPanna

DirreVirreN sa...

AnnaPanna: Positiv såtillvida att den gav mig insikter - sånt har man alltid nytta av :)

Anonym sa...

När ska all din förkovran i allehanda ämnen - såsom kvalitets- och verksamhetsutveckling komma kommunen till del? :-) kom igen dirren!

Anne-Li
....som bara löser ett jävla svårt korsord i DN.

Anonym sa...

Förresten plugga på Gotland? Utan att åka dit????? Jag trodde att vitsen med att plugga där var just att få uppleva Sveriges vackraste ö!

Anne-Liiiiigen

Anonym sa...

En God Mor!
Götilda

DirreVirren sa...

Anne-Li: Javisst är det förspilld kunskap ;) Men vad vet man - en vacker dag kommer den säkert till nytta. Vad skrev du förresten - Sveriges vackraste öl?
Götilda: Tack!

Sigge sa...

Ang. pooler och seedningar.
Jag håller på med i princip
samma sak som du. Fastän i tennis.
Poolspel möter alla, alla.
I cupspel blir man utslagen direkt
om man inte vinner.
Seedning är till för att t.ex. inte de 2 bästa möts först.
Tanken är att de 2 bästa möts i final.