torsdag 23 april 2009

No abandoned blogplaces

Hösten 1982 planerade jag inte mycket. Jag och mina au-pair kompisar virrade planlöst omkring i södra Kalifornien på barnfri och ledig tid.

En barnfri och ledig septemberhelg säger en av kompisarna:

-Ska vi inte åka på Queen-konserten på Irvine Meadows ikväll?

Queen?

Queen!

Tja, det kan vi väl, svarade vi andra och åkte dit och löste oss varsin biljett sådär en 45 minuter innan konserten började. Det gick att göra så då och där när man skulle på konsert. Komma på det några minuter innan det var dags och bara åka dit.

Nuförtiden när man ska på konsert får man köpa biljett ett halvår innan och hänga på ticnet.se 45 minuter innan biljetterna släpps till konserten som alltså kommer att hållas om ett halvår. Och så har man ändå bara tur om man får en biljett!

Nuförtiden planerar jag överhuvudtaget mera och således oftare. Inte bara när jag ska gå på konsert, vilket i och för sig är alldeles för sällan.

Därför tar jag snart en planerad, men främst välförtjänt, ledighet. Bloggen lämnar jag över till min vikarie med denna musikvideo som hälsning:



SemesterDirreN

Håll med om att det är jättebra med textremsa - då kan man ju ha lite bloggallsång också ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack - inspirationen är nära förestående nu. Vi får se vad jag lyckas upprätthålla eller förstöra under din lathet säger vikarien.