torsdag 23 april 2009

Helt i onödan

I påskhelgen tvättade jag fönster.

Jag tvättar fönster en gång om året vare sig det behövs eller ej.

Det behövs helt säkert en gång om året. Fast det är inte syftet med den årliga fönstertvätten.

Syftet med att tvätta dem är att grannarna ska se att vi gör det - inte att de ska förbli rena. Efter någon vecka ser de lika jävliga ut ändå.

Den här gången kom smutsen från björkpollen. Jag gillar verkligen inte björkpollen.

Att de skitar ner fönster är inte så farligt - skitar inte pollena ner fönster så gör snö, regn, avgaser, damm eller något annat elände det.

Björkpollen gör att det kliar i ögonen, att jag får ont i halsen och blir urtrött.

Så att lägga ner dyr påskledig tid till att tvätta fönster som snart nog blev täckta av ett björkpollenfilter - det gjorde jag helt i onödan.

Jag tror jag ska börja tvätta fönster vartannat år istället - vare sig det behövs eller ej =)

DirreVirreN

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter som ett klokt beslut. Man ska inte lägga tid på projekt som inte lönar sig - effektivisera mera. :-) Hemma på vår gata har Snurre fått fnatt för han säger att vi ska tvätta fönster i vår, dvs inte anlita hjälp. Förhandling pågår säger jag. :-)

AnnaPanna