torsdag 19 mars 2009

Plattformar som rullar runt

Vi ska få en ny teknisk plattform på mitt jobb.

Klart man som icke tekniker sitter och klurar på den ett tag - vad betyder detta egentligen? Vad ska ske rent konkret? Hur påverkar det mig? Påverkar det mig?

Trots att ett par informationsinsatser har genomförts och trots att jag själv bedömmer mig vara normalbegåvad, har jag inte svaret. En stor anledning till det är att jag aldrig lyckas lyssna klart när det informeras om den här nya tekniska plattformen.

När exakt vi ska få den här nya tekniska plattformen är oklart - den ska nämligen RULLAS UT antingen i år, eller nästa år eller senare år - det är många bud. Men det är inte de många buden som är problemet - problemet är att så fort jag får höra att den ska RULLAS UT uppstår distraherande aktiviteter i min hjärna.

Hur rullar en teknisk plattform ut? Rullar den på ett rullband? Rullar min dator upp på det där rullbandet. Rullar alla datorer sen runt som på ett löpande band, eller vad är det som händer?

En visuell bild av ett rullband med alla möjliga rullande grejor rullandes på rullbandet uppstår i min högra hjärnhalva och eftersom samtliga mina hjärnceller är sjukligt facinerade av rullande och löpande band, och grymt nyfikna på vilka grejor som kan tänkas rullas runt på dessa, springer alla dit och ställer sig och glor.

Det blir liksom ingen kvar som kan fortsätta lyssna på informationen om den snart utrullande tekniska plattformen.

Suck.

Vad göra?

Tja, som vanligt får jag väl ge mig till tåls, vänta och se.

Tills dess roar jag mig som om det var bästa julafton med en äkta rull- och löpandebandfilm:

PlattformsDirreN

På bilden ser ni rullande band, ett band med choklad och ett annat med sushi som rullar runt. Självklart inser jag att det är för mycket att hoppas på att det rullas ut något ätbart tillsammans med den här plattformen ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ett klockrent inlägg i sann kvasi-IT-anda! :-)

AnnaPanna