söndag 22 mars 2009

Lida för sitt utseende

Jag har ett funktionshinder som allt som oftast ställer till det för mig. Spräckta trumhinnor och tinnitus höll på att bli resultatet av problemet den här veckan.

Nyinvald som styrelsemedlem i sonens bordtennisklubb blev jag efter mitt första styrelsemöte betrodd med nyckel till kansliet. Kansliet ligger i träningslokalen som jag passade på att besöka i veckan.

Glad i hågen, som man är som styrelsemedlem, kilade jag dit efter jobbet. Lokalen var full av tränande tonåringar. Jag morsade så där lite styrelsestöddigt på några av dem och låste betrott upp dörren till kansliet.

Satte min autograf på ett par protokoll och skickade dem vidare bland internpostfacken för ännu fler autografer.

Plötsligt tjuter det öronbedövande över HELA idrottshallen. Helt klart kommer ljudet från "mitt" kansli.

Jag springer med bultande hjärta ut ur rummet. Slänger igen dörren. Låser. Hoppas på att tjutet ska gå över.

Tonåringarna springer, med händerna för öronen, mot mig. Någon klok tonåring säger att "du måste slå av larmet".

Vilket larm?

Den snälla kloke tonåringen försöker trycka alla möjliga olika koder på den, av mig, nyupptäckta larmanordningen som hänger vid dörren.

Jaha, tänker jag. Det är som vanligt. Bara för att jag ser ut att veta och kunna allt får jag nu återigen lida. Ingen har talat om för mig att lokalen är larmad utan man har, med anledning av mitt smarta utseende, utgått från att jag fattat det själv.

Så kan det vara för en som får lida för sitt utseende.

StyrelseDirreN

De fina bullerskydden på bilden ska jag ha på mig nästa gång jag går på styrelsemöte. Möjligen ser jag inte bara smartare ut i dem utan också snyggare ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

En pingpongboll i varje öra funkar nog också.

Anne-Li

RymdDirreN sa...

He he - då kommer jag nog att se ut som det UFO jag är ;)