onsdag 4 februari 2009

Ideellt arbete

Föreningslivet kräver sina arbetsinsatser. Kräver å kräver - jag och min husmorssemesterkompis anmälde oss som frivilliga för ideellt arbete i ölklubben.

Nu är det dags för första arbetspasset. Äntligen ska vi få jobba bakom bardisken och servera öl.

Min kompis tror gästerna kommer att uppleva det lite som att besöka Cheers - ni vet den där amerikansk 80-talskomediserien - med oss två bakom disken. Blonda och korkade Woody (skulle vara jag då) och mörka, långa och stiliga Sam (skulle vara hon då).

Själv tycker jag att vi borde träna in Tom Cruise och hans polares bartender-trix från filmen Coctail:



Eller kanske inte. Kanske ska man inte jonglera med öl.

Kanske har min husmorssemesterkompis en poäng - Cheersgrejen blir mer naturlig och inte kräver den någon träning heller ;)

ÖlDirreN

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag ser fram emot att se dig jonglera med jubileumsölen i ena näven och en fin ale i den andra näven! ;-) Undrar vad din kamrat i rummet intill säger om den saken... Götilda, har du nå´n åsikt? :-)

AP