söndag 15 februari 2009

Gamlingar får en andra chans

- Det här är typiskt en sån låt som vinner hela Melodifestivalen, men alltså, de får bara inte vinna, vi kan bara inte skicka dem till Moskva, säger dottern om Lili och Sussi.

- Varför inte det? undrar jag.

Hon tittar på mig med förvånad min och svarar:

- De är minst 50 år ju - de är alldeles för gamla.

- För det första, svarar jag strängt, är de INTE femtio år - de är i min ålder. För det andra: ÄR DE INTE FÖR GAMLA, säger jag nu ännu strängare.

- Menar du att man är för gammal för att ställa upp i Melodifestivalen när man är 40 plus? Men man är minsan inte för gammal för att laga mat, tvätta och stryka åt tonåringar när man är 40 + - för det passar man finfint, fortsätter jag nu upprört.

- Jaha, är de i din ålder, fortsätter dottern totalt oberörd. De är fortfarande för gamla. Särskilt för den där låten.

Heja Lili och Sussie - visa alla snorungar vad ni går för i andra chansen!

40 plusDirreN

Inga kommentarer: