lördag 17 januari 2009

Very Good

Det har varit hårt och svårt på slutet.

Alltså kursslutet.

Motivationen har varit slut.

Studietekniken för att klara sista uppgifterna har varit att dela upp uppgiften i så många delmoment som möjligt och att lägga en rejäl paus mellan momenten innehållande någon slags belöning.

Att glo på musikvideon på youtube har varit en inspirerande och energigivande belöning. Kanske var det den här snubben som fick mig att ta mig igenom allra sista uppgiften:
(Jag sökte visserligen på Nickelbacks Rockstar)



Och vad blev då resultatet av min nya studieteknik?

Jo, VG!

Efter den betygssättningen var jag, under en sekund av vansinne, läskigt nära att anmäla mig till ännu en kurs som börjar vecka 4.

Ovanligt nog tog förståndet över - mera kursande får vänta till hösten. Må våren komma fort och golfbanorna öppna snart!

PlugghästDirreN

5 kommentarer:

Fröken Isakson sa...

Vad duktig du är dirren :). Och du vet väl att YouTube är beroendeframkallande ;). Kram

Götilda sa...

Cool video! Har redan gratulerat till prestationen (du är inte precis diskret med dina framgångar, vilket jag uppskattar!)
Har två nya dansidoler, gissa vilka!
Götilda

Anonym sa...

jag instämmer - GRATTIS! bra jobbat. Och du - skit i golfen och ta en kurs till. Det är ju i alla fall utvecklande och skärper hjärncellerna.

Intressant musikklipp. Efter att igår ha tittat på grammisgalna börjar man ju undra lite över vissa delar av musikbranschen. Men där var det snarare de kvinnliga artisterna som impade på mig.

Anne-Li

Anonym sa...

Hoppla, inte illa alls, plugghästDirren! Grattis!

Nu kanske du kan ha en egen kurs för oss ofrälsta tjänstemän? ;-)

Själv ska jag snart penetrera ärendeprocessen med vår eminente och kloke kommunsekreterare. Det är på en lagom-kurs nivå för mig som inte vill ägna all ledig tid åt kurslitteratur. :-)

Förresten, det verkar vara kola i maskineret på iblogg.se
Jag har fortfarande inte fått tillgång till mina inloggningsuppgifter så nu börjar jag snart "sura ur". Mycket snack och liten verkstad även där känns det som.

AnnaPanna

DirreVirren sa...

Isakson: Tack tack. Ja, youtube är farligt.
Götilda: Vad menar du "inte diskret". Jag lovar att det säkert är ett par personer på kontoret som inte vet det ännu ;)
Anne-Li: He he - du är bara avundsjuk för att jag kom på golf först :)
AnnaPanna: Jag lägger nog också ner det där "andra" bloggandet ens innan jag börjat. Lycka till med ärendeprocessandet.