torsdag 1 januari 2009

Nytt bokår!

Vaknade imorse ur en bokdröm!

Det måste vara ett tecken.

Jag drömde att jag vunnit eller fått tre presentkort. Presentkorten var läskigt lika de "symboliska" värdecheckarna á 50 kronor som jag fick av Kraft efter att de nästan haft ihjäl mig med sin "kan-finnas-spår-av-nötter" choklad.

De här drömcheckarna var på mycket högre belopp, hundratals kanske tusentals kronor. En av checkarna räckte i varje fall till de 17 böcker jag drömshoppade. Att de var just 17 kan bero på att jag på nyårsafton, innan min bokdröm och till min lycka, såg att idag sänds 17 avsnitt av Vänner på raken.

De 17 avsnitten är på inspelning, så jag vet inte än om de är från säsong 10 som min f.d grannes kompis påstod under nyårsmiddagen igår. Vad jag däremot vet är att det är konstigt att jag inte har Vänner-boxen. Den borde jag verkligen ha.

Vad jag snart får, emellertid, är Magnus Ugglas bok "Jag hade en gång en blogg". Adlibris mailade nämligen mig igår och berättade att jag kunde köpa den till ett förmånligt pris. Klart jag ska göra. Klart jag måste ha Magnus Ugglas bok, som säkert innehåller en massa ironiska elakheter som jag kan memorera och sprida vidare.

Bokdrömmar och boktecken ska man ta på allvar. Därför har jag nu börjat det nya året, som jag utsett till ett Bokår, med att shoppat mig en Magnus Uggla bok. Kanske borde jag shoppa 16 bra böcker till.

BokDirreN

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ok, det blev lite sent (eller snarare tidigt)igår. Råkade hamna innanför rådande strukturer. I morgon är jag djärvare. Står i puben om du har vägarna förbi.
Förresten behöver man verkligen inte köpa böcker. Gå till pubkällaren och hämta eller bibblan!
Götilda

Fröken Isakson sa...

Friendsboxen måste man ha. Ja varför har vi inte den????