lördag 24 januari 2009

Nya tider!

Det var nog det lättaste jag gjort.

Att kapa stadshusbloggen alltså.

Då jag varit ensam i besättningen den senaste tiden var det ju plättlätt att bara ta över skutan - vilket jag nu alltså har gjort.

Någon slags förändring i mitt bloggliv var nödvändig - antingen skulle jag starta en "egen" blogg eller annars skulle jag gå med i ett blogg-communite.

Efter sista Malva-träffen kändes det självklart; Fröken Isakson och undertecknad har startat en ny bokcirkel, vilken också snart får en egen blogg, det är frågan om timmar. Och då jag varit huvudansvarig bloggare på stadshusbloggen tar jag helt enkelt över här.

Vad stadshusbloggen ska heta framöver återstår att se...som många andra galna kapare har jag inte utarbetat alla detaljer kring kapningen ännu, trots att jag är mitt i den.

Och du Malvamedlem; självklart har du en stående VIP-inbjudan till den nya bokcirkeln BookBabes. Stadgar, tider och platser för vårens träffar samt bokval till nästa och nästnästaträff kommer du att hitta på nya bloggen - välkommen!

StadshusDirreN

5 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså jag är ett levande frågetecken. Varför har ni övergivit en bokcirkel och startat en ny? Varför har ni övergivit en blogg och startat en ny?
Grattis i alla fall till en egen blogg!
Götilda

Fröken Isakson sa...

Haha, spännade Dirren, din lilla terrorist ;). Kram

Anonym sa...

En virtuell kapning kan ge oanade konsekvenser. ;-) Skämt å sido det är inga problem för mig som gillar förändringar och förnyelse. Nu väntar jag med spänning på att få se och höra mer om den nya bokklubben. Hoppas den innehåller galenskap, roliga upptåg och sist men inte minst BRA och berikande böcker.

Eder,
Evert Bäckström alias zupersalamin ;-)

Stadshusdirren sa...

Götilda: Har ju läst organisationsteori. Vet att allt ändrar sig allt snabbare - gäller att hänga med. Förnyelse, förändring, förbättring. Det är det som gäller.
Fröken Isakson: Håller på och donar med nya bloggen - tar lite tid - behöver dotterns hjälp och hon har lite annat för sig :( Men den som väntar på något gott...
Evert Bäckström: Äntligen har du hittat min blogg...trodde nästan du fastnat i någon av GW:s böcker...Ja, vad vet man om tillvaron i det digitala samhället. Allt kan hända.

Fröken A sa...

Lycka till med bloggen - du kanske ska döpa om den till "Bloggdirren".