lördag 31 januari 2009

Fusku & humppa

Stod och stirrade på en anslagstavla och väntade på mitt promenadsällskap - som för övrigt var AnnaPanna. På anslagstavlan marknadsfördes både det ena och andra; seanser, meditationspass, hunddressyr och danskurser.

Dans. Det är inte min grej. Med två vänsterfötter, varav den ena fäst på ett stelopererat ben och den andra på ett ben i solid furu, blir det inte så mycket dansande. När jag går ut på danslokal, vilket jag aldrig gör, placeras jag längst bort i baren där min givna uppgift är att passa polarnas handväskor. Så att det inte var helt onödigt att ta med mig, liksom.

Jag läser vidare: "Kurs 1: Tango, foxtrot, vals, fusku och humppa".

Fusku och humppa?

Det kanske är danser för mig. Fuska runt på dansgolvet och humppa lite hit och lite dit. Tja....

AnnaPanna dyker upp och mina dansplaner avbryts lyckligtvis och ersätts av vanlig enkel gång. Tryggt, säkert och trevligt åtminstone i AnnaPannas sällskap.

Efter att vi skilts åt går jag förbi ännu ett meddelande till världen. Nu börjar det likna något.

Den skylten skulle jag kunna ha utanför mitt arbetsrum, istället för den där jag varje dag skriver var jag är. Den här skylten skulle sammanfatta läget perfekt.

PromenadDirreN

4 kommentarer:

Fröken A sa...

Den sista skylten är ju perfekt - kanske ska jag planka den och hänga den utanför mitt kontorsrum när jag börjar jobba i mars!

Jättefint blogghuvud och text som bara en riktig rymdblomme-dirre kan få till!

Anonym sa...

Fröken A: tänk att du snart ska börja jobba igen - känns det mysko?
Tack - jag är riktigt nöjd själv med sidhuvudet.
RymdDirreN

Anonym sa...

Snacka om lyckat budskap. Jag läser den i stort sett varje dag och blir lika glad varje gång. De förmedlar en skön och avslappnad attityd till livet.

Jag gillar också den vita bakgrunden bättre än den gröna. Minns du att jag gjorde ett tappert försök att få dig att inse det för några månader sen? ;-)

AnnaPanna

RymdDirreN sa...

He he - förändring tar tid AnnaPanna ;)