onsdag 14 januari 2009

Det står skrivet i stjärnorna

Måndag = problem. Satt en stor del av dagen och försökte göra en sammanfattning av det viktigaste ur en utredning jag varit mycket delaktig i. Det gick inte. Skrev byråkratiskt. Obegripligt. Knäppt. Krångligt. Inte alls.

Hur svårt kan det vara? Har ju varit med i utredningen från dag 1. Måste vara något fel på mig. Kanske är jag oduglig som kontorsråtta.

Tisdagmorgon. Läste horoskopet. Då föll allt på plats:

"Skorpionen kännetecknas för ögonblicket av en försiktighet och en oföretagsamhet som normalt inte förknippas med tecknet. Lyckofärg silver; lyckotal 5."

Va, bra. Då vet jag att det bara är tillfälligt. Och ovanligt. Kan fortsätta som kontorsråtta - behöver bara tillfällig hjälp. Jag får vara lite företagsam, be om hjälp och inte bara sitta som en försiktig mes och vänta på att det inte ska lösa sig.

Kom till jobbet. Visade kollegan horoskopet och förklarade att jag för tillfället var ur funktion. Hon förstod. Hon hjälpte till. Jag fortsatte skriva på sammanfattningen. Den blev helt ok.

Onsdagmorgon. Läste horoskopet:

"Gå inte och vänta på att saker och ting ska hända! Det gäller nu för Skorpionen att ta egna initiativ" Lyckofärg brun; lyckotal 9."

Aha - är det så det funkar. Horoskopet släpar efter en dag.

Det ska bli spännande imorgon att läsa om det jag borde ha vetat för att ha klarat av idag.

HoroskopDirreN

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tre frågor:
1.Vad är en kontorsråtta?

2. Vad betyder det stora N:et i DirreN?

3. Varför kallar Fröken Isaksson sig för Fröken - tyckte jag hörde på nyheterna att hon gift sig?

Anne-Liiiiiiiiii

DirreVirren sa...

Tre svar:
1. En kontorsråtta är en disponent, direktör eller en informatör - välj själv
2. En virtuell dirre har såklart versaler både i början och slutet i sin cyberidentitet
3. Ja, man undrar. Har hon gjort det mot sin vilja kanske? Eller är det falska rykten som sprids i stadshuset? Man vet inte, men man undrar.

Fröken Isakson sa...

Ja undra kan man ju ;). Det är så mycket osanningar som far runt. Vad är verklighet och vad är fiction.....

Den som lever får se ;)

Hälsar
Fröken Isakson