tisdag 27 januari 2009

BookBabes

Två år har jag bokcirklat med Malva. Nu är det slut för min del - jag och Fröken Isakson har startat en ny bokcirkel: BookBabes

Malva har bestått av sex bokläsande tjejer. Konceptet för cirkeln har varit lite olika; vi har läst på teman som deckare, barnböcker, chiqlits och facklitteratur. Vi har också kört laget runt där var och en fått välja en bok. Det är roligt att träffas och snacka böcker i allmänhet och bokcirkelbok i synnerhet.

Boksnack har emellertid inte varit det enda på dagordningen utan mat, vin och allmänt surr har också varit viktiga punkter. Periodvis har det varit svårt att få till träffarna. Vi har träffats hos varandra och vid flera tillfällen har andra sent påkomna aktiviteter gjort att vi ställt in.

BookBabes-konceptet blir enklare. Till att börja med lägger vi träffarna på något after-work-ställe. Än så länge är det undertecknad och Fröken Isakson som driver cirkeln och vi hoppas självfallet på att flera Malvamedlemmar är intresserade. Att lägga träffarna på krogen gör det enklare - den som har tid och lust dyker upp. Det gäller även våra bloggläsare - läs boken vi valt och dyk upp - det kan bli hur spännade som helst.

Cirkeln kan utvecklas åt många intressanta håll: kanske med en parallell virtuell bokcirkel, kanske till förgreningar av BookBabes. All kommunikation kommer att ske på BookBabesbloggen. Lämna gärna nya fräscha bokcirkelidéer och andra kommentarer där.

I och med detta blogginlägg är också stadshusbloggens tid som bokcirkelblogg över.

Nya tider - härliga bokcirkeltider!

BookBabesDirreN

4 kommentarer:

Fröken A sa...

Vad fin bloggen blev med den vita bakgrunden och rensningen i sidolisten. Men vad ska du göra med sidhuvudet? I och för sig kanske coolt att ha texten "kapad" kvar! Malmsten citatet kommer jag att lägga i min blogg också - det stämmer ju så bra!

Fröken A sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Fröken A: Tack. Hum...ja, jag har ju inte tänkt så mycket - mer bara gjort. Så det där med sidhuvudet...får se...ett tag blir i varje fall kapad kvar. Jag funderar också över namn, ska ha kvar adressen med kan ju döpa om bloggen för det. Vi får se - en vacker morgon vaknar jag och har alla detaljerna klara ;)
KaparDirreN

Anonym sa...

Nu har jag lagt in mitt första reflekterande inlägg på BookBabes hälsar AnnaPanna.