söndag 11 januari 2009

Blåsningen

Blåsningen är inte bara en amerikansk film från -73 där Paul Newman och Robert Redford spelar två svindlare som håller på med lurendrejerier hela dagarna.

Nää, blåsningen det är också ett paket från Adlibris innehållande boken "Jag hade en gång en blogg" av Magnus Uggla som trillade ner i min brevlåda häromdagen.

På fullt allvar trodde jag att boken var en "riktig" och nyskriven bok, där Magnus Uggla i romanform berättar om sitt liv. Att bloggandet varit en liten del av hans liv det vet jag.

Men vet ni vad - karln har helt enkelt kört en copy paste av sin blogg, stylat till ett bokomslag, skickat alltihopa till ett tryckeri och satt sig ned i väntan på att få flina hela vägen till banken och hämta ut bokintäkter.

Ja, vad ska man säga - även jag kan gå på en blåsning - jag är ju inte fullt lika smart som jag ser ut ;). Men nöjet att flina hela vägen till banken för att hämta ut förtjänsten på de 206 kronor som jag skulle ha betalat kommer "Mankan" inte att få.

Boken går med vändande post i retur med stöd av punkt "Ångerrätt och retur" i Adlibris köpvillkor. Här går nämligen gränsen för vilka påhitt jag tycker är ok.

Blogg- och bokDirreN

1 kommentar:

Fröken Isakson sa...

Vad trist :(. Men bra att det finns ångerrätt :). kram kram och ha en bra dag.