söndag 14 december 2008

Nu börjar jag tröttna

Uppgift fyra av sex på min kurs ska in på torsdag. Idag är således dagen att ta itur med den - all litteratur är läst - nu ska den bara redogöras tillsammans med egna slutsatser och reflektioner.

Suck - jag börjar tröttna på det här ... det är förvisso kul att plugga ... men det tar ju så jädra mycket tid och jag vet inte om jag har några fler egna slutsatser och reflektioner att komma med - de har nog tagit slut. Det känns emellertid värdelöst att ge upp när över halva kursen är gjord, det är bara att försöka hitta trix att komma igenom dagen.

Trick ett är att göra en paus efter att varje delmoment på uppgiften är gjord - det har jag gjort - jag har belönat mig själv med att titta på musikvideon på youtube. Det var ingen jättebra idé för sedan delmoment ett har jag haft Coldplays Viva la Vida som ständig ljudvåg i huvudet.



Som visuellt komplement har jag haft videobilder av sångaren Chris Martin, vilket gjort det ännu svårt att hålla fokus på kursuppgiften. Det visuella komplementet har nämligen bidragit till att jag haft lust att studsa omkring och fåna mig som Chris gör ungefär 1,38 och 2,52 in på videon istället för att organisationspm:a. Och det är nog inte alls någon bra idé för en som i fredags gick på fest i pyjamas - tonar jag inte ner mig kanske jag blir inlåst på sluten avdelning.

Trick två var att belöna mig med något ätbart. Det kan jag glömma sedan sambon tog över ansvaret för köket - det finns ju aldrig något att äta. Till lunch åt jag två kokta ägg och tre plättar med jordgubbssylt. Däremellan har jag knaprat i mig en halv burk pepparkakor - nu har jag mest ont i magen.

Nej, när den här kursen är över ska jag upphäva vår överenskommelse och ta tillbaka makten över åtminstone livsmedelsinköpen. Mätt och belåten ska jag sedan bara sitta och vänta på att gräsmattan tinar upp så att jag kan börja golfa igen.

Trött-på-plugget-DirreN

Inga kommentarer: