måndag 29 december 2008

Gösta jönsar vidare


Oförtjänt dålig kritik har filmen "Vi hade i varje fall tur med vädret - igen" fått.

Förmodligen består Sveriges filmkritikerkår av en samling humorlösa tråkmånsar.

Filmen "Vi hade i varje fall tur med vädret - igen" går man inte på för att få uppleva en revolutionerande finkulturell filmupplevelse. Filmen "Vi hade i varje fall tur med vädret - igen" går man på för att få skratta.

Skratta det gjorde jag, sonen och mannen. Skrattade gjorde hela biosalongen som förresten var fullsatt. Det räcker med att höra Göstas gnälliga och lite sliriga röst för att börja garva.

Betyg: tre asgarv och en massa fnitter av fem skrattanfall möjliga. Vill du ha roligt i 1 timme och 35 minuter ska du se filmen.

FilmDirreN

Varning! En liten biomeny = en liten pop-corn och en liten dricka räcker bara genom reklamen OM du ätit spagetti och köttfärssås innan och OM du lagat maten själv. Så var det i varje fall för mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Calvados är alltid bra. När mitt 60-årskuvert går runt kan ni lägga pengara på calvados.
Är impad av att du tog dig igenom den långa drapan - mest riktad till min bror. Men alla kamraterna i klubben är inte rika. Vi kan behöva köpa korv och ost från östra delen av Europa ett bra tag innan de är ikapp.
Jag nöjer mig förstås inte med det. Jag är internationalist, inte EU-ist. Att ena Europa kring lägre skyddstullar, bättre arbetsmiljökrav för alla vi köper av och mer öppenhet är ett steg mot en bättre värld, inte målet.
För övrigt ska jag gå till dukat bord i puben i kväll. Har inte varit med och förberett och ska inte stå i baren. Skönt.
Ses vi under de kulörta stjärnorna?
Annars önskar jag ett Gott Nytt År med en God Ny Kommunledning!
Götilda

DirreVirreN sa...

Allt är relativt Götilda! Fattig här, fattig i fattiga Europa och fattig i långt bort i stan är olika fattig. Fattigt blir det emellertid inte på nyårsmiddagen. Härlig hemmagjord toastskagen, fläskfilé fylld med spenat och ädelost som serveras till en kantarellgräddsås och potatisgratäng. Frukt och choklad i ugn-efterätt och ost och kex som vikning.
Jag vet att det blir gott för jag har inte lagat något.
Till det rött gott vin och kall god öl.
Det sägs att vi äter för mycket i väst.
Det är nog så.
Under stjärnorna ska vi inte äta då ska vi skåla.
Vi syns på nya år om inte förr!
GlobalistDirreN