tisdag 16 december 2008

G+

Det kan inte bli värre!

Så summerade jag veckans första dag.

Alfons faster säger till Alfons och hans pappa, när det klagar på att de har tråkigt, att "man måste ha tråkigt också för att kunna veta när man har roligt". Kanske är det en variant på "det måste bli sämre innan det blir bättre". Vem som säger det sistnämnda vet jag inte - men jag är ganska säker på att det är ett etablerat ordspråk, någonstans...

Tisdagen kom och med den betyget på den uppgift som jag ångestfyllt slet med mest hela söndagen (fast det värsta var nog ändå matbristen!). Jag fick ett G+ på min inlämningsuppgift, vilket gav ny och behövlig energi som jag tänker använda för att ta itur med nästsista uppgiften på kursen.

Den inleds med ett biblioteksbesök redan imorgon, då jag ska tvinga ner någon stackars bibliotikarie till Magasinet där det, enligt bibliotekskatalogen, finns 5 exemplar av "Flugornas Herre", varav ett som jag ska låna för kunna läsa och analysera gruppbeteenden.

Det har jag HELA JULEN PÅ MIG att göra. Tack snälla högskolan på Gotland för det!

Jaha, vad är då slutsatsen? Eftersom ångest gav G+ kan "värsta-dagen" också så småningom leda till något bra.

PositivitetsDirreN

Första bilden = Alfons som ser ut som jag kände mig igår.

Andra bilden = en bokhylla i Magasinet på bibblos - där någonstans står "Flugornas Herre" och väntar på att bli läst av mig.

3 kommentarer:

Fröken Isakson sa...

Gud vad du pluggar och står i DirreN. Ska du inte ta och koppla av lite i jul också? Kram

Anonym sa...

Var hittar jag den där Alfons-grimasen? Den är så underbar och användbar. :-)

För övrigt är jag imponerad av dig och dina studier, du ÄR duktig Dirren. Det behöver inte ett betyg bevisa - släpp prestationskravet och njut av din nyvunna kunskap.

Den alltid lika kloka,
AnnaPanna ;-)

Dirren sa...

Fröken Isakson: jag ska lata mig jättemycket i jul. Nästa år ska jag inte hålla på och plugga - då ska jag spela golf! Kram, vi måste ses snart!!!
AnnaPanna: Alfons irrade runt i cyberspace alldeles utan sin faster så jag adopterade honom. Är jag hans fastermoster då?