onsdag 24 december 2008

Fulaste granen någonsin

Det blev en julgran - den fulaste granen någonsin, enligt dottern.

Under "fulaste-granen-någonsin" ligger ett litet ensamt paket.

Det är till mig. Från dottern.

Och jag är ganska säker på vad som är i.

Snart åker vi till mor och far och äter mat. Istället för julblomma har jag köpt en varsin pocketbok till dem. Det är ofarligt att avslöja vilka, för de läser inte min blogg. De har högre läskrav än så ;)

Till far har jag köpt Fladermusmannen av norska författaren Jo Nesbo. Mor får En röd liten fågel i juletid av Fannie Flagg. Om de inte blir nöjda kan de byta med varandra eller annars kan de ha dem ihop.

Har jag tur får jag låna dem när de är utlästa.

Då ska jag lägga dem på hyllan vid min säng där jag har "att-läsa-böcker-när-organisationskursen-är-klar".

Den bokhögen innehåller redan ganska många böcker, men till "att-läsa-böckerna" kan man inte riktigt räkna med "Golfvett för roligare golf" och "Golf - experterns bästa råd och tips" av Nick Wright som också finns i högen.

De böckerna har jag redan läst, vissa delar mååånga gånger. De finns mest där om jag skulle ha en golfdröm och vakna upp och behöva slå upp exempelvis när det är fri dropp eller hur man räknar poängbogey.

God Jul önskar JulDirreN

1 kommentar:

Anonym sa...

God jul vår Dirre-Virre önskar dina favoriter - Anna å Linda från ett soligt och snöigt Sälen. :-)