lördag 27 december 2008

Först till kvarn...

Hemma hos mig heter det inte "Först till kvarn får först mala" utan "Först till strumplådan får varma fötter".

Först till strumplådan är dottern som idag åker till Sälen för att stanna där i 11 dagar. 11 dagar - det är samma siffra som antal normallånga strumpor hon och jag har ihop, då inkluderat de tre par jag fick av henne på julafton. Kvar i den gemensamma strumplådan finns förvisso ett otal golfstrumpor, såna där med korta skaft.

Inte nog med att hon packat ner 11 par strumpor, hon har lånat mina vinterstövlar också. I och för sig innebär det att jag inte behöver några strumpor för i vad och varför ska jag gå ut när det är vinter ute och jag är utan vinterskor? Skulle det töa upp kan jag alltid ta på mig mina golfskor och ett par av mina golfstrumpor.

Ibland ångrar jag att jag inte köpte strumpor när jag ändå var nere på stan igår.

För det mesta ångrar jag att jag överhuvudtaget var på stan igår.

Det var en besvärlig upplevelse ur många dimensioner.

En annan besvärlig upplevelse blir att vinka av dottern vid tåget. Kanske gråter jag en liten skvätt. Jag kommer att sakna både henne och mina varma sköna strumpor!

StadshusDirreN

Inga kommentarer: