lördag 27 december 2008

Flugor vs himmelen

Jag grät ingen skvätt men frös rätt rejält i mina gympaskor då jag vinkade av min dotter på tågstationen idag. Någon idé att gråta över frusna fötter är det inte heller - det är bara att vänja sig.

11 dagar i tunna gympaskor oavsett väder! Har jag framför mig! Sen kommer mina vinterstövlar hem igen.

Fötterna fick det däremot varmt och gott på biblioteket, dit jag åkte direkt efter vinkningarna på centralen.

Snabbt som ögat hyrde jag filmen "Så som i himmelen" och lämnade tillbaka boken "Flugornas Herre".

Båda fanns som alternativ att studera ledarskapshandlingar och gruppbeteenden i som näst sista uppgift på kursen.

Boken "Flugornas Herre" valde jag först bara för att jag redan sett filmen "Så som i himmelen". Jag somnar i princip alltid när jag ser om en film. Enda undantaget är Shrek-filmerna som jag kan se hur många gånger som helst - jag gillar träsktroll!

Men "Flugornas Herre", seriöst, hur tänkte bästa Högskolan på Gotland där? Studera ledarskapshandlingar och gruppbeteenden i en församling barn mellan 6-12 år, som kraschat på en öde ö och som dessutom är hungriga redan på sidan 26?

Nej, imorgon ska jag ta tuffa tag med disciplinen och börja försöka ta mig igenom näst sista uppgiften.

Önska mig lycka till!

PlugghästDirreN

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså, fattas det inte ett par vinterskor i den här familjen? Det påminner om gamla tider när ett barn i taget fick gå i skolan i familjens vinterkängor.
Vi får ta en diskussion med TL om löneförhöjning så att familjen kan investera i strumpor och skor. (Än är det vinter kvar säger mor, som sticker till Dalarna och åker skidor i därför särskilt avsedda kängor)
Götilda

Dirren sa...

Tack Götilda. Ja, det är eländigt. I varje fall jäkligt kallt om fötterna.