måndag 22 december 2008

En klapp till mig

- Får du några julklappar i år då tror du? frågar jobbarkompisen när vi sitter vid fikabordet och hånflinar samtidigt elakt.

Jag blänger på vederbörande och svarar iskallt:

- Nej, jag har inte varit snäll - i år heller. Och med tanke på tonen i ditt senaste uttalande kommer du knappast att kunna nominera mig för julklappar till nästa år heller, tänker jag hämndlystet.

Jag får inte särskilt många julklappar, om ens någon. Dottern har köpt ett paket och jag vet exakt vad det är i det med tanke på att hon och jag delar strumpor numera. För övrigt är det soprent av paket adresserade till mig under julgranen. Tomten tar en rejäl omväg när han ser mig helt enkelt.

Ett par timmar efter fikbordsdialogen träffar jag en kamrat för lunch...som, hör och häpna...har en julklapp till mig. Jag blir så glad att jag genast sliter upp den - inget vänta till julafton här inte.

Så tji på er - ni som inte trodde att jag varit snäll i år!

JulklappsDirreN

På bilden ser ni min julklapp i paket och ur paket. Ett ljus i mörkret - precis som jag ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var väl lyckat då att du fick en känga i julklapp. Du får hoppa fram med en krycka för andra foten.
Nu bär det av till julafton. Påminde sonen om en av de mest misslyckade när han var liten och grät för att hans kusin fortsatte att få paket efter paket när hans sinat och tagit slut.
Hoppas det blir bättre i morgon.
Du tillönskas en julklapp av någon vänlig själ och en God Jul!
Götilda

JulDirreN sa...

Götilda: Ja, som tur är har jag kryckor: två stycken. Fast nu har jag sett att de rear vinter-walking skor på intersport så jag kostar nog på mig ett par sådana istället. Ska börja ett ny-gammalt liv med promenander varje dag - grannen har ju flyttat ifrån mig så jag har haft ett upphåll nu sedan i oktober. Men man kan ju inte hänga upp sin kondition på grannar, lite självständighet måste man kunna kräva av sig själv.
Ha en bra jul - ät ordenligt och drick en god julöl!

Anonym sa...

Om du inte har ätit din gröt varje da´
ska du inte några paket ha.
Tomten har koll på varenda stuga
så du kan inte hitta på en massa och ljuga.
Inför nästa år får du helt enkelt lova bättring och bot
och bara så du vet, Dirren så går inte han på några förtäckta hot. ;-)

Tomtefar.