måndag 3 november 2008

Soppa på köpet

Var på Sandbergs och köpte nästa bokcirkelbok "I trygghetsnarkomanerans land".

Under tiden jag fibblade med mina pengar tog expediten upp en pulversoppa och meddelade mig att jag skulle få:

- En soppa på köpet.

Sonen var med och började förstås flina då han, liksom jag, hörde Dogge Doggelitos rappande röst i huvudet om en "Cykel på köpet".

Jag kan inte påstå att jag förstod kopplingen soppa och böcker, men fick en förklaring på en liten lapp som också stoppades ner i bok- och soppåsen. Soppan-på-köpet är ett samarbete mellan Bokia och Blå band och går ut på att bokläsare ska tota ihop några rader om varför Varma koppen är så fantastiskt i en "höstmystävling" där man kan vinna ytterligare 30 Varma Koppen.

Varken jag eller sonen tycker att Varma Koppen är ett lunchalternativ, varför vi överräckte soppan-på-köpet till allätaren hemmavid. Han sörplade förstås i sig soppan med god aptit trots att den mest likande svampsås. Själv fokuserar jag mer på bokinköpet som verkar vara riktigt bra och en rejäl kontrast till förra bokcirkelboken "Flyga drake".

Så bli inte förvånade nästa gång du köper något och får något helt oväntat "på-köpet".

BokDirreN

1 kommentar:

Fröken Isakson sa...

Åh shit, den måste jag ju också köpa.