tisdag 25 november 2008

Som på en öde ö

Man kan ju undra om det pågår någon slags överlevnadsträning här hemma!

Sjuk och eländig har jag försökt härda ut i ett hem en hel dag UTAN mat. Varför har vi ingen mat hemma?

Runt 11.30 började jag min jakt efter lunch. Öppnade kylskåpet och vad hittade jag där: en burk mandariner, en halväten portion chockladpuddig säkert bortåt 3 veckor gammal och en burk böngroddar - vem har köpt böngroddar och framförallt VARFÖR?

Jag fortsatte mitt sökande i skafferiet och blev inte så mycket gladaren. Sonens coco-puffar var vad jag hittade.

Det var bara att sleva i sig coco-puffar och mjölk. Vet ni att av coco-puffar blir man bara mer hungrig varefter man äter. Så jag toppade med den där mandarinburken och gick därefter och la mig för att försöka sova.

Det gick inte. Jag var vrålhungrig.

Åter i köket. I skafferiet under en hög servetter hittade jag en påse nudlar. Det tog 3 minuter att koka dem så de blev ätbara. Sen var det åter till kojen.

Jag sov hela eftermiddagen som en klubbad säl - om det berodde på att jag var sjuk eller utmattad av hunger är oklart.

Bli aldrig sjuk oplanerat och blir du det se till att ha gått någon sådan där överlevnadkurs först så att du kan laga mat av ingenting!

SjukDirreN

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars, stackars sjuhusdirren!
Om jag inte suttit i Vilsta sporthotell hela eftermiddagen hade jag rusat iväg och köpt hamburgare eller sushi eller fläskkotletter eller vad du nu längtar efter. Men jag hoppas familjen kommit hem och fyllt på de tomma förråden vid det här laget.
Krya på sig!
Götilda

Anonym sa...

Ett hett tips: bunkra upp frys och skafferi med ätbara varor så du är förberedd inför nästa sjukanfall, snöstorm eller extraordinär händelse. ;-)

Kloker/AnnaPanna :-D

DirreVirren sa...

Tack Götilda och AnnaPanna (samt även Fröken Isakson som messat för att höra hur matsituationen ser ut) för allt stöd. Idag är det bättre: Leifi förstod allvaret av situationen och har köpt en hallonpaj, två kanelbullar, en påse skumtomtar samt gjort en matlåda åt mig till idag. Nu mår jag mycket bättre på alla sätt.