torsdag 20 november 2008

Slaget i min hjärna



Ibland är det svårt att vara jag!

Massor av ljudvågor har slagits om och i det lilla utrymme som finns i min hjärna. Jag har hela dagen suttit och lyssnat på människor som pratat om lite olika saker. Samtidigt har det farit runt en massa lösa och olösa tankar i mitt huvud om det jag hört. Som bakgrundsljud har jag haft The Killers "When we where young".

Det är skitsvårt att ha en så bra låt i hjärnan samtidigt som man ska försöka fokusera på annat!

Och så har självklart en matljudvåg poppat upp lite nu och då: jag är hungrig! Vad ska jag äta? Ska jag köpa lite godis idag? Ja men ni förstår...

Den poppande matljudvågen kompletterades under förmiddagen med visuella inslag föreställandes tiramisu, toast skagen och grillad kyckling. På eftermiddagen, efter en usel matlådelunch, blev upplevelsen tredimensionell med ännu en ljudfil i form av en högt knorrande mage.

Herregud - finns det någon diagnos?!

DirreVirreN

2 kommentarer:

Anonym sa...

Enda trösten i detta pressade läge är förstås formeln: Äntligen fredag! Allt surr i skallen kan sakta klinga av.
Själv är jag glad över 23 i publiken på skoldebatten och så är jag feberfri (men inte snuvfri) för första gången den här veckan.
Götilda

Dirren sa...

Skönt att du mår bättre och tillbaka på måndag hoppas jag - det är ensamt på kontoret :(