måndag 10 november 2008

Ännu ett år

Då har jag avverkat ännu ett år - tänk att jag bara blir äldre och äldre och klokare och klokare!

Födelsedagen firades till liten del med tårtkalas tillsammans med släkt och vänner. Dagen för övrigt bestod mest av att läsa organisationsvetenskap i syfte att ta mig an första uppgiften som ska vara inlämnad på söndag.

Jag har genom denna kurs sysselsättning så jag klarar mig. Någon oro över att jag är ute och ränner på krogen eller virrar på torget nattetid är onödig. Jag sitter helt enkelt hemma under min läslampa.

Med tanke på den present jag fick av Annapanna hoppas jag nu faktiskt att min kurslitteratur snart är genomläst.

Annapanna gratulerade mig med en bok av favoförfattaren Lena Sundström - "Känns det inte fint att finnas en dag till". Lenas bok "Saker jag inte förstår och personer jag inte gillar" är den enda bok jag läst fler än en gång (fler än två gånger också faktiskt!).

Mot flera år och mer klokskap!

FödelsedagsDirreN

2 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS i efterskott! Av mig får du inte en bok men väl ett boktips. Göran Häggs bok "1001 böcker ni måste läsa...."

Anne-Li

DirreVirren sa...

Tack världens bästa Anne-Li! Just nu har jag läst färdigt "Organisation - att beskriva och förstå organisationer" och har precis påbörjat mitt första pm som innebär att beskriva den organisation jag jobbar i samt att lyfta från för- och nackdelar. Nackdelar...tja - det är väl att varken Daniel Craig eller Peter Jidhe jobbar i den...