måndag 17 november 2008

Fångad i ett jobbträsk


Musik: Fångad av en stormvind

Jag har aldrig slutat tro
att efter varje arbetsdag väntar ledighet
fast jag knappt det kan förstå
så finns det lite tid för sömn
snart dax att börjar om igen
Känner längtan till en stilla vilodag
plötsligt står jag i en arbetsfylld orkan

Jag är fångad i ett jobbträsk
plats finns ej
precis allt kan hindra mig
när det blåser i min hjärna
Fångad i ett jobbträsk
natt och dag
här finns bara arbetsuppgifter och jag
och det ljus som fredan lämnat kvar

Det är dags att ge sig av
de stunder som har flytt kommer aldrig mer
reser mig från skrivbordets kval

ja allting blir så lätt utan papper överallt
Utan saknad lämnar jag bort en jättehög
fri men ändå obunden inte längre trög

Jag är fångad i ett jobbträsk
plats finns ej
precis allt kan hindra mig
när det blåser i min hjärna
Fångad i ett jobbträsk
natt och dag
här finns bara arbetsuppgifter och jag
och det ljus som fredan lämnat kvar

ArbetsnarkomanDirreN

Bilden har jag lånat från Margareta G:s blogg

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har precis upptäckt din nya karriär; textförfattare.

Schlagerfestivalen 09 nästa!

AnnaPanna som hoppas du orkar med lite kuligheter också. Fröken Isakson återkommer med ett förslag. :-)

PlugghästDirren som ska gå och lägga sig snart sa...

Kuligheter - nu vart jag genast piggare :) Pronto pronto Fröken Isakson eller Skynda skynda som Gunde skulle säga (vet du vem Gunde är förresten?)