onsdag 19 november 2008

En uppenbarelse mitt i november


Klockan är 15:40.

Jag har ett par dagar tidigare fått en liten skrynklig lapp från sonens mentor där det står: "Möt mig utanför A-husets torn klockan 16:00 på onsdag - det är utvecklingssamtal". Bara att inställa sig alltså.

Ute har det hunnit bli vinter på bara ett par timmar - fullt snökaos. Jag hasar mig fram på mina glatta gympaskor som definitivt inte var skapade för vinterbruk. Hur kunde jag välja att ta på mig gympaskor mitt i vintern?

Och jag ser inget heller, snö överallt i luften och på marken, allt är bara en vit blurrig massa som flyter ihop. Nåväl, jag ser ganska dåligt även när det inte snöar på mig - men ett är säkert - jag ser inte BÄTTRE när det är en massa snöflingor framför mina redan tidigare synsvaga ögon.

Jag börjar närma mig målet och så plötsligt får jag se en hägring - en uppenbarelse:

Det står en golfbag på gatan!

Bara sådär i värsta snöstormen. Jag känner glädje - kanske är det ändå snart sommar. Någon positivt tänkande människa har lämnat sin golfbag på trottoaren, vänt för att gå in och hämta golfskorna kanske och vips blev det vinter. Det betyder att det lika snabbt kan bli sommar och golfväder igen.

Jag närmar mig uppenbarelsen...och ser att det är en moped!

Jisses va jag behöver glasögon på heltid.

I-dimman-DirreN

2 kommentarer:

Fröken Isakson sa...

Haha ja jag säger då det DirreN. Vilka hallucinationer du har ;).

Anonym sa...

He, he, jag halkade/hasade också omkring i mina gympadojjor i onsdags. Tyvärr såg jag ingen hägring, men däremot såg min omgivning mycket trevligare ut. Tänk vad lite vitt kan göra...eller en dålig syn. Det är upp till betraktaren att avgöra! ;-)

AnnaPanna