torsdag 30 oktober 2008

Rapport från skurhinken


Direkt från DirreNs kök torsdag 31 oktober 08:11:

Hallå där!

Gäsp! Nu är jag uppe och har ätit frukost och hällt i mig massor av kaffe - så jag tror att jag är vaken.

När jag slog upp mina blå i morse och insåg vad jag hade framför mig blev jag lite matt. Men har man gett sig in i städträsket är det bara att försöka kravla sig ur. Efter att ha läst morgonblaskan och tuggat i mig frukostfrallan började jag nysa kraftigt. Jag hoppades då på att jag fått en rejäl förkylning, vilken skulle ta mig tillbaka till sängen kvickt som bara den, men insåg sedan att det bara var dammpartiklar som var den utlösande nysningsfaktorn.

Ja, det var ju en av anledningarna till att hela det här städprojektet började - dammpartiklar och kanske till och med mögelsporer ;)

Nu är klockan 08:16 och jakten på smutsen kan börja.

Önska mig lycka till och vi hörs senare om jag nu inte försvinner spårlöst i en gigantisk dammtuss.

StädningsDirreN

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är gräsligt tomt i grannhytten. Dessuom har muskulan blivit fyrkantig och vägrar samarbeta. Hur ska jag då kunna genomföra vårt ambitiösa intranätprojekt - ensam, mot en värld oförstående för kommunikationens högre sfärer? Släng ut skurhinken! Beställ Hemfrid! Dra av på skatten! Kom genast tillbaka!

Anonym sa...

Skurborste och hink? Det verkar väldigt omodernt. Eller kanske är attributen bara på låtsas????? Sedan undrar jag ju- ett nyligen renoverat kök med mögelsporer. Hmm.

Själv storstädade jag igår kväll och med en iskall Martini och The fatboys nya CD på högsta volym så var det riktigt kul.

Anne-li

Anonym sa...

Städning är överskattat, så det så hälsar en av Pippis obstinata vänner.Tacka vet jag pannkakor och guldpengar, det gör mig glad i alla fall. :-)