onsdag 29 oktober 2008

Galen?

Kanske är jag inte bara synsvag och senil - möjligen är jag också galen!

Imorgon har jag tagit ut en hel semesterdag för att städa.

Jadå, jag hör kommentaren: "Hur tänkte du dåååå?".

Tänkte å tänkte - jag gjorde en överenskommelse.

Så här är det hemma hos mig varenda förbannade söndag:
Jag och sambon försöker att undvika att bli den som påtalar vad som behöver vara på gång och det är snart. Till slut måste någon yttra de magiska orden: "Ska vi skriva en matlista?".

Suck, ångest, blää, stön...

Vi sitter vi köksbordet, mittemot varandra och fånglor håglöst på ingenting.

"Vad ska vi äta på måndag?"

"Nu är det din tur att komma på något för jag kom på tisdag - ha ha!"

Trots denna plågsamma process ser matlisteresultatet precis likadant ut varje vecka. Tråkigt? Ja, det är bara förnamnet.

Så i början av oktober gjorde vi en överenskommelse (det var jag som kom på idén!). Sambon skriver en månadsmatsedel med lite nya goda inslag mot att jag tvättar alla fönster, skurar kyl, frys och ugn.

Det var en fantastiskt bra överenskommelse då.

Nu - är det dags att hålla den.

StädningsDirreN

Inga kommentarer: