söndag 26 oktober 2008

Fika och shopping

Utflykt lördag eftermiddag.

Till Hälleforsnäs och nyöppnade Lager 157.

Motvilligt följer jag med - en hel eftermiddag med shopping = bläää. Vill hellre läsa en bok.

Väl framme försvinner familjen samt medhavd kompis till dottern spårlöst bland kläder och gångar och prång. Strategin blir alltså att gilla läget och utnyttja tiden till att seriöst försöka hitta något jag kan tänka mig köpa.

Det blir en tröja som kostar 299 kronor här och nu och med en kostnad inom parentes på 899, vilken alltså ska upplysa mig om att jag "tjänar" 600 spänn på att köpa den här - jojo.

Efter ett tags irrande runt i affären letandes efter familjemedlemmar och övriga medhavna barn träffar jag på dottern och hennes kompis. Kompisen säger genast när hon ser mig:
-Ska du köpa den där tröjan, en sån har ju ALLA!

Jag funderar över den kommentaren och konstaterar att jag blir i varje fall först på mitt jobb med den här "har-alla-tröjan". Det räcker för mig.

Utmattade efter en dryg timmes shopping lyckas jag övertala familjen och medhavd tonåring att vi då ÄNTLIGEN ska FIKA!

Å det kan jag meddela: bara fikat var värt turen till Hälleforsnäs. Billiga, goda, stora bakverk med billigt gott kaffe.

Nästa gång vi åker till Lager 157 går jag direkt till cafeterian!

ShoppingDirreN

2 kommentarer:

Fröken A sa...

Så bra att fikat fick bra omdöme - då kan jag säker locka med sambon till Hälleforsnäs!

Fröken Isakson sa...

Du låter precis som Freddis när vi är där.... ;)