torsdag 23 oktober 2008

En vanlig dag i mess-världen

SMS till DirreN från Okänd 12:00
"Hejsan! Allt bra? Skulle vi ses?/Okänd"

(Okänd är ett fingerat namn. Självklart hade avsändaren ett mer vanligt namn).

SMS från DirreN till Okänd 12:01
"Du har nog messat fel person :) hälsar DirreN
(DirreN är ju som ni vet också ett fingerat namn)

SMS till DirreN från Okänd 12:03
"Oj" Hej DirreN! Då ber jag om ursäkt. Då förstår jag att du inte vill ses :)
Eller? Ha ha"

SMS till DirreN från Okänd 12:15
"Vem är du? Om jag får fråga :)"

SMS från DirreN till Okänd 12:18
"Kommunanställd 44-årig golfspelande tvåbarnsförälder hälsar DirreN

SMS till DirreN från Okänd 12:19
"Ok. Då duger inte en 31-årig hyfsat vältränad kille?"

SMS från DirreN till Okänd 12:20
"Spelar du golf :)"

SMS till DirreN från Okänd 12:21
"Nej, tyvärr. Men lite hocky. Är det ok?"

SMS från DirreN till Okänd 12:27
"Hocky är kul att glo på, men du måste prova golf också. Hoppas du får en god lunch och att du hittar en bra golfklubb ;) hälsar DirreN som ska gå och äta"

MessDirreN

3 kommentarer:

Golfer sa...

Ibland bara händer sådant där. Idag fick jag t ex ett mail från Stay Friends som frågade om jag kände DirreN. Visade sig att vi gått på samma skola samtidigt och dessutom lämnat skolan samtidigt. hade jag ingen aning om. Världen är liten. Kanske borde man skaffa sig en sådan där ink-grej förresten...

Anonym sa...

Vad menar du? Var jag SÅ osynlig under min skoltid...hum...Kan delvis bero på att jag inte hade världens mest frekventa närvaro. Men det gick ju bra ändå - nu är jag ju Dirre i världens första största och bästa virtuella stadshus ;)

Golfer sa...

Skulle tro att det är mitt minne som sviker. Kommer du ihåg trots min låga profil?