torsdag 16 oktober 2008

6 juni 2009

På nationaldagen nästa år händer det grejor.

Inte nog med att det är nationaldag utan det är också jubileumsdag för Eskilstuna som då tror sig fylla 350 år. Självaste kungen besöker staden för att vinka från stadshusets balkong, eller vad man nu gör när man är kung.

Själv tycker jag att den riktigt stora händelsen utspelar sig på Råsunda då det är VM-kval mellan Sverige och Danmark. Riktig äkta bästa värsta nationaldagskänsla kan man då uppleva precis som på nationaldagen 2007 då Sverige mötte Island och vårt kära landslag segrade stort.

Så samtidigt som kungen vinkar från stadshusets balkong den 6 juni nästa år ska jag heja på Sverige för kung och fosterland från Råsunda fotbollsstadion.

FotbollsDirreN

Den fina bilden har jag lånat från svenska fotbollsförbundet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja,vi har alla våra nöjen. Kungligheter och fotbollslag....kan det va nåt? Själv brukar jag sova den 6:e juni eftersom jag alltid firar min födelsedag med champagne och annat den 5: juni.
Anne-Li