onsdag 3 september 2008

Som en bebis

Det går inte!

Lyssnar till en ljudbok för första gången i mitt unga liv. Det är inte vilken bok som helst utan GW Perssons mästerverk "Den som dödar draken" med favvon Bäckström i centrum. Alla förutsättningar för lysande lyssningsbart resultat finnes således.

Men...jag somnar ju hela tiden. Jag börjar lyssna på en av CD-plattorn och sover lika tungt som en bebis efter några kapitel. Och det beror inte på att inte Bäckström är underhållande...jisses - han är drabbad av ännu mer storhetsvansinne än vanligt!

Så jag får lyssna om....och somnar om...och lyssnar om...och sover återigen som en bebis.

Det är nog bara för mig att gilla läget - jag och ljudböcker funkar inte ihop.

LjudboksDirreN

2 kommentarer:

- sa...

Jag håller med om att det är lite trickigt att ligga och lyssna på ljudböckerna. Det funkar bättre för mig att inta en behaglig,dock inte liggställning i soffan alternativt gå och lyssna. Det kanske du ska testa? I annat fall får du träna upp din vakenhetsförmåga. ;-)

Dirren sa...

Det finns helt galna människor som har föreslagit att jag ska STÄDA under tiden jag lyssnar...åh herre gud...vem vill städa? Ditt förslag är mycket bättre.