lördag 20 september 2008

Är det någon där?

"Är det någon där?" av Marian Keyes är min sista Samos-semesterlästa bok.

Det var min reskompis som hade boken med sig. Hon började läsa den på planet ner - det var ganska jobbigt att sitta brevid henne och försöka koncentrera sig på Margaretas bok om Ruthan då reskompisen började gapskratta oregelbundet under sitt läsande. Till slut kunde inte jag göra något annat än att vädja till henne att snabbt som ögat läsa ut boken så att jag kunde lägga vantarna på den.

Jovisst, är boken rolig. Men är det något jag har svårt för, som ni vet, är det fokusering kring Louis Vuitton-väskor, dyra märkeskläder från Donna Karan och detaljerade beskrivningar av skönhetsprodukter från Sephora. Mycket sån`t är det. Lyckligtvis är inte berättelsen helt och hållet endimensionell utan den har även inslag av sorg, allvar och framförallt livsbejakelse.

Betyg: Tre helt onödiga skönhetsprodukter från Candy Grrrl av fem möjliga.

BokmalsDirreN

2 kommentarer:

Fröken Isakson sa...

Åh låter precis som en bok för mig ;).

Dirren sa...

Fröken Isakson: JA :)