söndag 28 september 2008

"Önskemål nu tillgodosett"

E-post skickat till info@fritidsresor.se söndag 28 september 2008 10:13 från DirreN:

"Att: försäljningschefen på Fritidsresor samt ansvarig för denna brevlåda
Hej!
Jag har under förra veckan försökt få tag i försäljningschefen för Fritidsresor via denna e-postlåda och meddelar nu att jag inte längre har detta behov, vilket och varför jag vill att ni vidarbefodrar till försäljningsansvarige.

Anledningen till att jag sökte ansvarig chef var att jag i förra helgen ringde er telefonförsäljning för att jag ville bli rekommenderad ett resmål. Sommaren 2007 åkte min familj tillsammans med vänner till Nausica beach på Cypern med tillvall all-inclusive. Min son är födoämnesallergiker och han fick den allra bästa tänkbara servicen. Personal från köket kom ut vid varje måltid och visade honom vad han kunde äta, vilket var långt ifrån allt men samtidigt mycket. Våren 2008 ska samma sällskap åka igen, denna gång till Turkiet. Vi vill ha all-inclusive, ett rent kök där maten hanteras på ett professionellt sätt och god service där personal talar om för min son vad han kan äta.

När jag ringde till er telefonförsäljning förra helgen ville inte ens försäljaren låta mig tala till punkt utan var angelägen om att bli av med mig och bad mig återkomma i oktober. Därför har jag alltså försökt, utan resultat, att få tala med försäljningsansvarig för att få ett resmål rekommenderat. Detta är inte längre nödvändigt då både Ving och Solresor nu gett oss förslag på resmål enligt ovan önskemål.

Med vänlig hälsning..."

SemesterDirreN

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är du årets nykomling på rättshaverist-listan? ;-) Skämt å sido, på dem bara när servicen är livsfarlig eller "bara" dålig. Jag har ett gäng här som du kan få maila. Ska jag skicka över listan?

AnnaPanna

KonsumenträttsDirreN sa...

He he...ja, jag har hävdat konsumenternas rätt i bästa Sverker-andan den senaste tiden. Ibland får jag bara nog!

Fröken A sa...

Tror bestämt att du valt fel yrke! Kanske du ska satsa på ombudsrollen? Du verkar ha en utmärkt talang! Helt rätt att maila ansvarig chef!