måndag 15 september 2008

I en annan del av samhället

Jag har inte bestämt mig för om jag ska tacka eller banna Dirren för att hon tipsade mig om att läsa "Box 21" av Roslund & Hellström .

Jag sitter här med en fadd eftersmak och inser att vårt samhälle är ganska sjukt. I alla fall när det gäller den undre delen av samhället som kantas av trafficking, knarkaffärer, mygel, dolda agendor för högt uppsatta tjänstemän etc. Roslund &Hellström är grymt duktiga på att ge en skrämmande insikt i det dolda Sverige som pågår parallellt med lagom-och-trygghets-Sverige. Deras böcker ger ett sug efter fler insikter, trots den grymma och brutala skildringen de ger mig som läsare. Vill du se bakom kulisserna och få insyn i en del av samhället som inte gullar med dig ska du definitivt ge dig i kast med Roslund & Hellströms böcker.


Bildkälla: bokus.com där du även kan hitta andra böcker av författarna.

AnnaPanna

Inga kommentarer: