måndag 29 september 2008

Fragment från bokmässan - del 2

Utöver tidigare fragment har jag lyssnat till en fantastisk föreläsning om Tintin, Åke Edwardson har berättat om sin separationsångest från Erik Winter eftersom han nu skrivit "Den sista vintern" och den sista boken om kommissarie Winter, jag lyssnade på fragment av Linda Olsson som berättade om "Sonat för Miriam", fick med mig ett gäng goda råd av Nina Jansdotter som berättade om "Självkänsla på jobbet", fick nobben i dörren när jag försökte lyssna på Berit Åhs och härskartekniker (det var fullt på föreläsningen, så jag var inte otrevlig om du trodde det. :-)) Jag har även ätit en gudomlig räkmacka (nu fick jag det sagt igen :-)) som var stor som en lunch och full med handpillade räkor och pimplat vin på Heaven 23 med vidunderlig utsikt över Göteborg, medan jag sneglade in den ena efter andra kändisen som spatserade runt baren. :-) Så många människor, så många möten, samtal, inspiratörer, känslor, minnen. Ja, jag ska tillbaka nästa år, och nästa år, och nästa år...Följer du med?

En knockad AnnaPanna
PS. Jag återkommer när jag har hivat upp bokskörden från resväskan. Den är tung och löftesrik. ;-) Bilden är lånad från bokus.com

3 kommentarer:

BokmässeDirren sa...

Jag följer med. Vi kanske skulle starta en "Malva-till-bokmässan" konto eller fond eller nåt...jag ska ivarje fall dit nästa år.

Anonym sa...

En mycket bra idé. Vi kan använda mitt personkonto. :-)

AP

Anonym sa...

Lyssnade på Berit Åhs i Köping i våras. Hon är outstanding!

Anne-Li