torsdag 18 september 2008

Biktpall på bokmässan

Om du är en sannn bokvän har du inte missat att bokmässan går av stapeln nästa vecka. Jag ska dit för att flukta, frottera, diskutera och konsumera böcker och författare...hur det sistnämnda ska gå till vet jag inte riktigt, men det löser sig säkert. Det kanske inträffar på lörda´n när det vankas korsförhör med deckarförfattare på självaste deckardagen. På biktpallen hittar jag riktiga värstingar; Åke Edwardson, Carina Burman, Anna Jansson, Henning Mankell, Leif GW Person, Håkan Nesser...ja, listan är häftigt lång. Jag måste nog börja planera mina matpauser redan nu för att inte missa nå´n favorit. Några tips, Dirren? ;-)

AnnaPanna

PS. Om du vill läsa hela korsförhörslistan ska du klicka på scener och monterprogram/deckarens dag.

5 kommentarer:

Dirren sa...

Lyllos dig som ska åka...nästa år ska minsann även jag dit.

Dirren sa...

Ja just - det var ju tips på hur man planerar matpausar du frågade efter: enkelt! Lägg först in matpausar med två timmars mellanrum. Därefter kan du boka in föresläsningar och dylikt. Mat går ALLTID före allt annat =)

Anonym sa...

Tack för det utsökta tipset, helt i Dirre-andan. :-)
Ja, nästa år får du allt ta och pallra dig ner på bokmässan.

AnnaPanna

Jonas sa...

Hoppas du bokat din resa. Fullt på tågen blev jag varse idag. Jag ska inte på någon bokmässa, men väl resa tor västkusten tors-fre. Inte kul. Får åka sightseeing med buss kors och tvärs och ända komma hem till byn seeent fredag kväll.

Anonym sa...

Kul att se dig här på bloggen, Jonas! :-)

Jorå, jag har bokat och hämtat ut tågbiljetter så bokmässan är kirrad.

Du får ladda upp med en grymt bra deckare så du står ut med sightseeing-bussen. :-)

AnnaPanna