tisdag 19 augusti 2008

Usch!

Shadow man av Cody Mcfadyen är en riktig mardrömshistoria. Egentligen läser jag inte sådana här böcker...jag tycker att de är FÖR läskiga.

Boken handlar om en FBI-agent, eller till och med ett helt gäng agenter, som jagar en psykopat som mördar unga kvinnor, vilka livnär sig på icke skattepliktig verksamhet.

Psykopaten är verkligen galen i ordets rätta bemärkelse...usch...jag går inte in på några detaljer.

Trots att boken är läskig och äcklig kan jag inte släppa den - jag måste veta vad som händer. Den är verkligen välskriven, både historien och språket flyter på för fullt.

Betyg: 5 mardrömmar av 5 möjliga. Läs den om du törs!

BokDirreN

5 kommentarer:

Fröken Isakson sa...

Usch sånna böcker vågar jag inte läsa men nu blir jag jättenyfiken. Måste nog göra ett undantag.

Anonym sa...

Jag som gillar skräckisar, rysare etc kanske vågar läsa boken. Vad tror du, Dirren?

Anonym sa...

AnnaPanna ovan. :-)

Dirren sa...

Fröken Isakson: varning alltså, den är läskig, hua.
AnnaPanna: Nej, du är för lättskrämd - passa dig.

Anonym sa...

Muckar du, Dirren? ;-)

AnnaPanna