söndag 10 augusti 2008

Tonårsmorsa

För tretton år sedan, så här dags, hade jag en jättestor mage. Nåväl, jag har en ganska stor mage nu med, men skillnaden är att min mage för tretton år sedan var stor för att jag hade en bebis i den - nu är det mest 4-pack mums-mums och smågodis som fyller ut.

Hursomhelst för tretton år sedan blev jag tvåbarnsmamma klockan 23.45. Sonen var beräknad till den 11 augusti och kom en hel kvart för tidigt.

Idag är jag ingen äkta barnmamma längre - alltså mina barn kommer ju alltid att vara mina barn men enligt svensk standard är en tonåring inte ett barn utan en ungdom. Då ska de ha bankkort och leg och börja shoppa själva och hålla ordning på sig...så där lagom mycket.

Fördelen med att vara en tonårsmorsa är nog att nu kan jag börja gnälla över sån´t som småbarnsmammor gnäller över - typ jag är så trött för jag får aldrig sova (de sitter uppe hela nätterna och ska hämtas sent från kompisar och partyn och så). Så ni kan alltså börja tycka synd om mig redan på en gång ;)

En annan fördel är att jag får ta del av roliga spel såsom sonens födelsedagspresent Guitar Hero. Resultatet av mitt första försök ser ni på filmen nedan.

video

Sonen däremot fick omdömet "You Rock!" direkt. Tja, får jag träna ett tag fixar jag nog det också...bäst att ladda upp med rejält med mums-mums och smågodis!

TonårsDirreN

På översta fotot ser ni mig med stor mage trots att jag bara var i sjunde månaden i väntan på dottern. På samma bild ser ni också exempel på vad som ger stora magar numera. Och visst hade jag fina mamma-kläder. Betänk att detta var -93, H&M:s mamma-avdelning var inte stor och det var absolut det enda som fanns att köpa. Fast det är klart -jag hade kunnat gått in på någon tältavdelning också...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tiden går...men du ser inte en dag äldre ut än för 13 år sen...;-) Snygg kjol förresten. ;-)

Gratta tonåringen och "moppe-tonåringen" i efterskott! :-)

AnnaPanna

Dirren sa...

Tack - men kjol??? Det är ett tält ;)