onsdag 27 augusti 2008

Kånfärans

- Nä, hann ju inte till golfbanan - vinprovningen kom emellan. Efter en tre timmars båttur satt det ju fint med lite vinprovning, hö hö, säger min kamrat som står i dörren och väntar på sin dotter som besöker min dotter.

- Tufft program alltså - fem dagars konferens i Italien. Fint väder hade vi också - kolla brännan, fortsätter han och jag ser en skarp markering mellan kläddold hud och italiensolbelyst hud.

Jag har också varit på konferens, fast i två dagar, fast utanför Flen. Superfint ställe - bra på alla sätt. Själv är jag, som min kamrat, rätt slut efter konferensandet, fast kanske av lite andra skäl.

Två dagars späckat program varvat med arbetspass och föreläsningar, och där arbete till och med var föremål för diskussion under middagen, sätter sina spår. Jag känner mig rätt trött och sliten - tur att jag har semester snart (å då fick jag det sagt igen!).

Nåväl, även min konferens innehöll helt fritidsrelaterade inslag såsom ett allsångspass, som i sin tur genererade dans, mellan middagen och John Blunds entré.

Det är bra med konferens - och det tar på krafterna!

KonferensDirreN

1 kommentar:

Anonym sa...

Snacka om intressant konferens - ur flera aspekter, eller vad säger du, Dirren? Den där dansen och allsången minns jag länge. Ho, ho skrockar AnnaPanna