lördag 16 augusti 2008

Husmorssemester 3.0

Nackspärr...håller visserligen på att gå över - MEN ÄNDÅ!

Sitter och glor på värsta "rent-tvätt-högen". Är rätt säker på att det är vetenskapligt bevisat att det är direkt farligt att låta kroppen utföra sådana onaturliga rörelser som att vika och stryka tvätt när man har nackspärr - bäst att låta bli!

Ingen golf, heller.

Ja, då får jag helt enkelt ta och gå igenom fina katalogen som kom från snälla flygbolaget häromdagen. De har massor av särskilda priser just för mig - just nu! Hum, hur många påsar Djungelvrål orkar jag bära? Besluten är svåra och många.

Det är ju så att om tre veckor åker jag på husmorssemester. Som äkta husmor måste man få sig en helt fri vecka från sysslor som att safta och snylta...sylta menar jag..., magla lakan och putsa fönster.

Om tre veckor då åker jag och min kamrat A iväg på husmorssemester för tredje gången - tredje gången gillt?! Ja, kanske för konceptet "Husmorssemester vartannat år". Det är nog istället läge att börja husmorssemestra varje år framöver med tanke på allt slit och släp som hushållssysslor medför.

HusmorssemesterDirreN

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är inte alls synd om dig, Dirren. Bara så du vet! ;-)

En måttligt avundsjuk AnnaPanna :-)