torsdag 14 augusti 2008

He´s back!

Kriminalkommissarien Evert Bäckström ska lösa ett mordfall. Ett fall som från början mest liknar ett fyllskallemord. Det visar sig snart vara mer komplicerat än så och mordet har beröring med andra händelser som gör att Bäckström får en del att bita i.

"Den som dödar draken" - Leif GW Persson är en riktigt bra kriminaldeckare och är du som jag ett stort fan av Evert Bäckström måste du läsa/lyssna på boken! I denna har Bäckström huvudrollen och vi får vara med om både hans yrkesmässiga och privata fram- och baksteg. Hans äventyr har mycket hög skrattfaktor. Det var länge sen jag skrattade så hjärligt när jag läste/lyssnade på en deckare.

Persson har ett drivet och rappt språk och är grymt duktig på att förmedla karaktärernas sympatiska och mindre sympatiska drag. Jag lyssnade på boken som Peter Andersson läste. Han gav bokens karaktärer trovärdighet och har en behaglig röst att lyssna till.

Betyg: fyra iskalla guldstjärnor
Bildkälla: bokus.com

AnnaPanna

1 kommentar:

Dirren sa...

En hel bok om min favvo Bäckström - vill ha!