torsdag 14 augusti 2008

620 kronor

Idag var jag på det årliga besöket hos tandläkaren. För den oanständigt höga summan 620 kronor fick jag höra min tandläkare under cirka 15 minuter oja sig över vilka enastående fina tänder jag har.

Till saken hör att det var han som för 10 år sedan bytte ut 9 stora och gräsligt fula amalgamfyllning till 9 visserligen fortfarande stora men nu skitsnygga porslinsfyllningar i min mun. Ja, ja - det är förvisso jag som har borstat dessa porslinsfyllningar, och det runt omkring, sedan dess - så javisst, jag har ju också en del i det lyckade resultatet.

620 spänn ville han ha och då köpte jag också 2 askar tandstickor. De har jag ställt i badrumsskåpet brevid de askarna som jag köpte förra och förrförra året. Tandläkare tycker om när man köper tandstickor - de tycker att man är ordentlig då! Det är viktigt för mig att göra ett bra intryck.

770 spänn skulle det ha kostat står det på "Tandvårdsfakturan". Koden FK ATB betyder att staten numera skjuter till 150 spänn när man besöker tandläkaren. Tack snälla farbror Reinfeldt - nu måste jag fundera på vad jag ska göra för alla de pengar som vart över.

Förresten jag tittade på TV medan jag satt i väntrummet och väntade på min tur - eller otur då! På Denivision visades bland annat en trailer från nya Arn filmen - den var så pass utförlig så nu behöver jag nog inte se själva filmen. Så där cashade jag in ytterligare 85 spänn på sparakontot.

Nästa gång jag går till tandläkaren ska jag låta bli att köpa tandstickor och komma ännu tidigare så jag hinner se ännu flera utförliga filmtrailers. Då kanske tandläkarbesöket till och med blir en ekonomisk vinst.

TandsticksDirreN

På bilden ser ni väntrummet med TV:n som alltså visar en sändning från Denivision. Dock ej Arn.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha, ditt inlägg får mig att tänka på två kompisar som alltid gick på gyn.kontroll tillsammans. Gynekologen hade ett jättemysigt väntrum med bra tidingar och gott kaffe. Så de passade på att koppla av en stund, småprata o dricka kaffe.Ibland rev de ut några bra korsord ur tidningarna också.......

Anne-Li

Dirren sa...

Snacka om att se det positiva i precis alla situationer =)

Anonym sa...

Jag är lite impad av bildkvaliteten. Det är nästan så jag funderar på att byta mobiltelefon... För bilden är väl tagen med din mobilkamera?

AnnaPanna

DirreN sa...

AnnaPanna: Ja, nu när jag väl vant mig vid min "nya" telefon är jag ganska nöjd - bilderna blir ju faktiskt bra. Läs mitt "reportage" på intranätet när du kommer till jobbet - även de bilderna är tagna med mobilkameran!