måndag 7 juli 2008

Kvinnoöden som berör

Nu har jag gjort det igen. Läst en bok som på ett märkligt sätt fångat mig. Med märkligt menar jag att det är svårt att definiera vad det är som gör boken så fängslande.

Denna gång är det "Natten innan de hängde Ruth Ellis och andra berättelser ur mitt liv" av Margareta Strömstedt som jag fortfarande går och funderar över. Boken beskriver händelser ur författarens liv och möten med kvinnor som skapat djupa intryck. Och det gör dem även på mig. Strömstedt har varit med om tragedier i sitt liv, men även upplevt mycket glädje och inspiration. Det lyckas hon förmedla på ett gripande och känslomässigt sätt. Läs boken!
Betyg: fyra guldstjärnor
AnnaPanna

1 kommentar:

Dirren sa...

Schysst, undrade just var alla Malvas sommarboktips tagit vägen. För någon läser väl nåt?!