tisdag 15 juli 2008

En berättelse som har allt och lite till

Under nästan 30 år har Afghanistan varit krigshärjat. Varenda afghanskt livsöde är kantat av dödsfall, förluster och ofattbar sorg. Trots det hittar människor sätt att överleva och gå vidare.

I boken "Tusen strålande solar" av Khaled Hosseini får läsaren följa två kvinnor och deras liv i krigets Afghanistan.

Berättelsen är gripande, spännande, sorglig, glad, fruktansvärd, hoppfull...ja, den är allt. Om du bara ska läsa en enda bok i år välj den här.

Betyg: fem stora strålande solar av fem möjliga.

BokDirreN

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken tur jag har! Just den boken ligger hemma och väntar på mig. :-)

AP
PS. Kan du hålla tassarna borta från "Flyga Drake" som vi ska läsa i höst?

Anonym sa...

"Själv tycker jag att "Flyga drake" är bäst av de två romanerna. Annars kan jag rekommendera en annan roman (kommer inte ihåg författarnamnet)men den heter "En halv gul sol" och utspelar sig under kriget i Biafra. Den är det bästa jag läst på mycket länge!

Anne-Liiiiiiiiiii