tisdag 24 juni 2008

Plugghästen pluggar vidare

Vår gamla bloggkompis Junior A, numera Fröken A, läste förra våren distanskursen Ledarskap och organisation, 7,5 poäng och halvfart på högskolan på Gotland. Jag tyckte att den verkade mycket intressant - fröken A var urnöjd! Den ska jag också läsa tänkte jag raskt och gick in för att anmäla mig och möttes av beskedet att du måste läsa kursen Ledarskap på individ- och gruppnivå, också 7,5 poäng och halvfart för att vara behörig till ovan nämnda kurs.

Båda kurserna känns helt passande för en Dirre ;)

Efter statsvetarstudierna kände jag inte heller några hinder - jag anmälde mig supersnabbt till sommarkursen för individer och grupper. Sagt och gjort: nu är det dags att börja plugga. Första uppgiften ska vara inlämnad på söndag och den är nästan klar.

Böckerna har inte alls varit lika många och avskräckande som på statsvetarkursen - däremot tillkommer ganska många kompendier att läsa. Antal sidor är nog det samma. Vad som är skönt med den här litteraturen är att jag behöver inte slita på min kompis SAOL - jag förstår nästan vartenda ord.

Trots att det kändes lite motigt att börja plugga så här direkt efter statsvetarkursen är jag nu glad att jag valde att göra det.

Det är ju kul att plugga!

PlugghästDirreN

1 kommentar:

Fröken A sa...

Vad roligt att jag lyckats inspirera en Dirre! Hoppas du blir lika nöjd som jag. Du kommer att märka att visa delar tas upp av de flesta böckerna och kompendierna. På det sättet blir det en repetition mendan man sätter sig in i litteraturen. Lycka till!