söndag 8 juni 2008

Tenta och grön-vit pinne


Helgen har fyllts med tentaskrivning, matgäster och golf.

När jag väl kom igång var skrivningen en lätt sak - nu är den skickad och nu vill jag bara ha ut mitt fina kursbevis som jag ska visa alla på jobbet - en och en i tur och ordning. Får nog avsätta en hel dag =)

Lördagen skulle familjen och en av sonens klasskamraters familj ha tillbringat tillsammans på en utflykt till Stockholm. Men då dottern i torsdags hoppat i Sundbyholmsplurret och skärt upp ett rejält sår i foten grillade vi istället tillsammans på vår altan. Det gick bra det också - barnen hade vattenkrig och vi gamlingar sippade vin.

Idag har jag gått min andra runda sedan det gröna kortet blev mitt. Jag slår nu ut från den grön-vita pinnen som är en markering mellan 150-meters pinnen och röd tee. När jag slår 18 från den flyttar jag till röd tee för att börja ta mig till officiellt handikapp. Jag slog 17 poäng idag - gissa om jag är nöjd. Kanske behöver jag ta en informationsrunda - till var och en på jobbet - om det också.

SommarDirreN

Inga kommentarer: