onsdag 18 juni 2008

På böljan den blå

Det var 15 år sedan jag var på en Ålands/Finlands-kryssning - i helgen var det dax igen. Jag, Leifi och våra två kamrater satte oss på bussen till terminalen strax efter 12.00 på lördagen. Nu skulle vi först och främst äta massor, dricka några skvättar och sjunga karaoke - så var bestämt.

Bussresan och väntan på terminalen var en lååång historia - blir det aldrig mat snart. Tyvärr hade vi bokat bord mitt i Sverige-Spanien matchen - men mat går alltid före allt annat så vi stod och köade till á là carte restaurangen redan 17.45, trots att den öppnade 18.00. Efter en smarrig trerätters kändes den lååånga väntan kortare och vi gick vidare till puben för att glo lite på nästa match och softa en stund.

Sedan kände jag starkt att det var dags att sjunga lite mer offentligt - vi drog oss till karaoke-baren. Jisses, vilken kö - snabbt som ögat anmälde jag mig och K för att sjunga "Lyssna till ditt hjärta" (ja, jag vet - vilket uselt låtval). Sedan ställde vi oss där och sjöng upp oss lite. Helt plötsligt säger karaoke-skötaren att nu ska vi få höra sista sången för ikväll, och den framförs inte av DirreN och K. Vilken besvikelse...vi fick göra det bästa av situationen och yla med så gott det gick ändå.

Därefter tog discodansen över. Jag och Leifi, som tittat för mycket på Vänner: om man nu kan titta för mycket på Vänner, lät oss inspireras av Monica och Ross discodans - se filmen.


Det märkliga i sammanhanget var att fullständigt ingen tyckte att det var en märklig dans - det var fritt fram att shaka loss bäst man ville.

01.45 var det dags att sätta på sig nattmössan för att sova några få timmar för att INTE missa frukost. Därefter väntade shopping i tax-freen och lunch-buffé.

Kul helg med god mat och sång och dans - trots det får nog böljan den blå vänta några år innan jag ger mig ut igen.

DiscoDirreN

Filmen är hämtad från http://www.youtube.com/watch?v=LrxgpTK56Bk

Inga kommentarer: