måndag 16 juni 2008

Orm ger ångest


Fest var det i stadshuset i fredags men massor av bus. Det sista vi gjorde innan vi gick från huset var städa upp och plantera ett bus för de stackars människorna som inte fick vara med på vårt glada kalas. Det verkade just då som en toppenidé.

Helgen har gått i en rasande fart med bland annat en Ålands-kryssning som aktivitet. I morse, när jag faktiskt var på iväg till jobbet redan 7.40 började det poppa upp lite minnen från fredagen - vilka jag naturligtvis smågarvade åt.

Sedan dök det upp en bild som först var jättekul men som sedan gav värsta ångesten - ORMEN. Hur blev det med plastormen som vi la in i kylskåpet på min gamla avdelning - tog vi ut den eller ligger den kvar? Tänk om någon blir rädd och tror att det är en riktig orm...

Jag slog snabbt som ögat numret till AnnaPanna som faktiskt skulle en sväng till jobbet före vårt gemensamma möte. Hon lovade att hämta ut ormen från kylskåpet och ta med den när hon hörde min oroliga ångestladdade röst.

Förlåt alla gamla jobbarkompisar om vi skrämde slag på er i morse!

OrmtjusarDirreN

2 kommentarer:

Anonym sa...

Allas vår kollega G var den som först öppnade kylskåpsdörren imorse och fick sig en överraskning. Han tog det på rätt sätt och hade hälsan i behåll när jag avslöjade det lilla buset. :-)

Knäckehäxan AnnaPanna

Fröken Isakson sa...

Heheh att du tog det så hårt dirren. Jag tycker det var askul hohohoahahhahahah mooohhhhaaaa